Geldzorgen
Geldzaken zijn een belangrijk deel van ons leven. Problemen met geldzaken zorgen dan ook vaak voor stress.
Heeft u vragen over uw geldzaken? Of lukt het u even niet meer om uw geldzaken te regelen? Dan kijken wij graag met u mee. We helpen u om uw geldzaken weer zelf goed te regelen.
Op deze pagina vindt u alle informatie over onze hulp bij geldzaken. Kies welke situatie bij u past en lees wat wij voor u kunnen doen.
Ik wil schuldhulpverlening voor mijn cliënt aanvragen
Als uw cliënt schuldhulpverlening nodig heeft, moet u dit als bewindvoerder aanvragen. Uw cliënt kan zich niet persoonlijk bij ons aanmelden.
Zo werkt het:
- U meldt uw cliënt aan via het aanmeldformulier op het Bewindvoerdersportaal. Als u nog geen account voor het portaal heeft, kunt u zich aanmelden door op 'inlogcode aanvragen' te klikken. Wij doen ons best om u dan binnen 24 uur een toegangscode toe te sturen.
- Vul het aanmeldformulier in en voeg daarbij alle gevraagde documenten toe. Wilt u weten welke documenten u moet insturen? Bekijk de checklist. U kunt het formulier maximaal 48 uur in het portaal opslaan en op een later moment aanvullen en verzenden.
- Na ontvangst van de aanvraag, beoordelen we of de aanvraag schulphulpverlening compleet is. Wordt de aanvraag goedgekeurd? Dan ontvangt u hiervan een bevestiging. Daarna starten we direct een minnelijke schuldregeling op.
Wilt u meer informatie over onze schuldhulpverlening, bekijk onze pagina met meer informatie.
Ik wil mijn client aanmelden voor budgetbeheer
Heeft uw cliënt hulp nodig bij het beheren van de geldzaken? Dan kun u budgetbeheer aanvragen.
Als u budgetbeheer aanvraagt, gaan alle inkomsten van uw cliënt naar de budgetbeheerder. De budgetbeheerder betaalt alle vaste lasten (zoals huur, water, energie en zorgverzekering). Uw cliënt krijgt weekgeld of maandgeld om zelf boodschappen te doen. Tijdens budgetbeheer wordt de cliënt gecoacht om uiteindelijk weer zelf de geldzaken te beheren.
U kunt ook cliënten zonder schuldhulpverleningstraject aanmelden voor (preventief) budgetbeheer.
Hoe verloopt de aanmeldprocedure?
U kunt uw cliënt aanmelden via het digitale aanmeldformulier preventief budgetbeheer. Wilt u weten welke documenten u moet insturen voor het aanmelden van uw cliënt? Klik PDF-bestand voor de checklist.
Wilt u meer informatie over budgetbeheer? Bekijk dan onderstaande video of PDF-bestanddeze folder over budgetbeheer.
Lukt het niet om uw cliënt aan te melden? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Bijzondere bijstand voor mijn cliënt
Kan uw cliënt de bewindvoerderskosten niet betalen? Dan kan uw cliënt mogelijk een vergoeding krijgen vanuit de bijzondere bijstand. Voor meer informatie, bekijk onze pagina over bijzondere bijstand.