Ik ga op vakantie. Wat moet ik doen?
Wilt u op vakantie? Dan horen wij dit graag van u. Er geldt namelijk een meldingsplicht. De meldingsplicht geldt ook voor vakanties in Nederland. U mag maximaal 28 dagen per jaar op vakantie. Gaat u langer? Dan wordt uw uitkering stopgezet. U kunt uw vakantie makkelijk en snel digitaal melden.> Ga direct naar MijnSDD
U hoeft niet te wachten op een akkoord of toestemming, het melden is voldoende. Ook kunt u telefonisch contact opnemen met de klantenservice om uw vakantie door te geven.
niets invullen
Ik ga naar het buitenland, maar niet op vakantie. Moet ik het dan ook melden?
Gaat u naar het buitenland voor bijvoorbeeld een feest of uitvaart? Dan bent u verplicht om dat ook te melden. Meld dus altijd als u naar het buitenland gaat. Dit kan via MijnSDD.
Ook kunt u telefonisch contact opnemen met de klantenservice.
Mag ik op vakantie als ik in een re-integratietraject zit?
Bent u al gestart met een re-integratietraject? Dan moet u dit eerst afmaken of vrij nemen in de schoolvakantie.
Mag ik op vakantie als ik een opleiding volg?
Bent u gestart met een opleiding in het kader van uw re-integratietraject? Dan moet u dit eerst afmaken of vrij nemen in de schoolvakantie.
Hoe lang kan ik vakantie nemen?
Wat gebeurt er als ik geen melding maak?
Dit kan gevolgen hebben voor uw uitkering. Zonder melding kunnen we uw uitkering verlagen. Ook kunnen we uw uitkering beƫindigen als u langer dan 28 dagen wegblijft.
Wat als ik ontheffing van de arbeidsverplichting heb?
Dan hoeft u geen toestemming te vragen om met vakantie te gaan. Maar u moet u wel melden dat u afwezig bent. Ook dan geldt: u mag maximaal 28 dagen per jaar met vakantie.
Moet ik het melden als ik weer terug ben van vakantie?
U hoeft zich niet te terug te melden. Alleen als wij u daarover een brief hebben gestuurd. Heeft u een brief van ons gehad over het terugmelden? Dan kunt u dit regelen via MijnSDD.
Ook kunt u telefonisch contact opnemen met de klantenservice.
Ik heb een brief ontvangen dat ik moet melden dat ik weer thuis ben
Heeft u een brief van ons gehad over het terugmelden? Dit kunt u regelen via MijnSDD.
Ook kunt u telefonisch contact opnemen met de klantenservice.